Les news importantes du jeu vidéo

Venez parler ici de tout ce qui concerne Mario et son univers : les anciens jeux, les nouvelles sorties, les rumeurs...
Avatar de l’utilisateur
Meuh
Admeuhnistrateur
Admeuhnistrateur
Messages : 7261
Inscription : 21 avr. 2007, 17:28
Sexe : Masculin
Localisation : MeuhTown
Contact :

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Meuh »

Tout le monde n'étant pas à la pointe de l'actualité, certaines personnes n'ont peut-être pas vu ces vidéos, alors bon, ça fait pas de mal de les mettre pour que tout ceux que ça intéresse puissent les voir. Mais si vous en avez d'autres plus récentes, les gens, n'hésitez pas à les poster :-D .
Avatar de l’utilisateur
KorHosik
Yoshi jaune à chaussures vertes
Yoshi jaune à chaussures vertes
Messages : 3805
Inscription : 21 avr. 2007, 11:58
Sexe : Masculin
Localisation : Chez moi
Contact :

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par KorHosik »

Moi, par exemple, je ne les avais pas vues xD

Bizarre qu'elles ne soient pas sur le site officiel... M'enfin ^^'
Avatar de l’utilisateur
Remilia Scarlet
Koopa
Koopa
Messages : 7
Inscription : 23 déc. 2007, 09:24
Contact :

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Remilia Scarlet »

Moi même qui suit la trempe de la trempe de la nonactualitée, je les connaissais depuis un moment ... Elles ont été filmée à je ne sait plus quel évènement où l'on pouvais essayé la démo du jeu ET essayé une démo du mode aventure ... Aini que des vidéos du mode aventure qui tournaient en boucles ...

Je reposte le lien que j'ai mis dans mon précédent post qui a été avalé par la nouvelle page, si vous ne l'avez pas vu :
http://www.dailymotion.com/relevance/se ... videogames
Dernière modification par Remilia Scarlet le 23 déc. 2007, 23:12, modifié 2 fois.
Avatar de l’utilisateur
Xavclaire
Toad à lunettes bleues
Toad à lunettes bleues
Messages : 3930
Inscription : 27 avr. 2007, 16:54
Sexe : Masculin

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Xavclaire »

Toi qui est à la pointe de l'actualité Remilia tu pourrait poster des vidéos non ?
Image
Avatar de l’utilisateur
Ninban
Banjo
Banjo
Messages : 3083
Inscription : 06 août 2007, 20:08
Sexe : Masculin
Localisation : Québec

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Ninban »

Moi même qui suit la trempe de la trempe de la nonactualitée [...]
Lis plus lentement :p
Et Remilia, y'a une balise pour les vidéos Dailymotion ;)
Avatar de l’utilisateur
Xavclaire
Toad à lunettes bleues
Toad à lunettes bleues
Messages : 3930
Inscription : 27 avr. 2007, 16:54
Sexe : Masculin

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Xavclaire »

Ah pardon voici quelque infos concernant ssbb: on y verrait ceci :

-Duster de Mother 3 en TA
-Kirby serait meilleur que dans SSB64
-Fox a un nouveau doubleur
-Fox a toujours sa pose "Mission Complete" quand il gagne
-La Dash Attack de Kirby n´est plus la torche mais le yo-yo
-L´objet éclair (déja vu lors de l´E for All)
-Le Sac de sable est un objet!
-Le dresseur crie "Go!" quand il change de pokémon
-Harmonie de SMG est un TA
Image
Avatar de l’utilisateur
Full_Korbe
Wololo !
Wololo !
Messages : 5924
Inscription : 25 nov. 2007, 11:28
Sexe : Masculin
Contact :

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Full_Korbe »

Pas mal les news, tu nous donnes le lien STP ?
Harmonie va surement appeler des Lumas ^^.
Image
EDIT DE FULLY : Ho ho ho ! :pac2
Avatar de l’utilisateur
Xavclaire
Toad à lunettes bleues
Toad à lunettes bleues
Messages : 3930
Inscription : 27 avr. 2007, 16:54
Sexe : Masculin

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Xavclaire »

C'était lors d'une conférance au japon pour ceux qui savent lirent l'anglais: So, I got to play Brawl on Sunday. I only got to play twice (each time you wait in line you get two games) because I had to leave right after that to catch my plane flight back to California. Some impressions / updates:

" * First off, it was definitely a new demo version. You guys all know that. Wario and Kirby were in, DK and Sonic out (which kinda sucked, I really wanted to play as Sonic)
* First off I noticed Bosnly was in as a pokemon...not sure if he was in at the E 4 All demo. Secondly, the Sandbag was an item. I don´t think it did anything, just sort of sat there as Mario beat up on it
* The videos they played for us did have Zelda, Pokemon Trainer, and Lucas fighting, as well as one of Snake. Lucas looked better than Ness, definitely had some different moves, though I can´t really remember what, sorry. Pokemon Trainer´s Ivysaur showed off his bullet seed and vine whip, as well as what I think his up-smash is (his vines spin around at a slant like a fan). Charizard was also shown doing a tail whip, then doing his final smash. IMO he actually looked pretty slow and not that good...Squirtle also looked really weak...I don´t know if he´s going to be the powerful character I was hoping for, we´ll just have to see. Finally, Zelda´s attacks that I saw (air up a, forward b, and up b) were all the same.
* Extra stages playable were indeed the Summit (or whatever they call the top of the Ice Climber´s mountain), the Wario Ware stage, and Temple.
* For the Summit level I saw that if you were floating in the water for more than 2 seconds the giant fish would come and eat you. Wairo went straight down the water while on his motorcycle...that´s about all i saw from other games being played
* I played on Temple for my first fight. Chose Diddy, regular costume. First thing I realized was that Diddy´s regular B is where he leaps at players...kinda useless. Also, his air up-a sucks, I couldn´t kill a Kirby with 150% near the top of Temple. Barely sent him anywhere. Temple is the exact same as the Melee version, no different sizes on things, nothing´s redone. I got to Sudden Death with a Yoshi but got cheaped under the Temple stage by the same 12 year old kid who chose Temple...sigh
* Diddy Kong can wall jump, did so on Temple
* Second match was on Wario Ware (the lady asked if anyone wanted to pick a stage so I raised my hand and this time chose a new stage so I could report on it). I chose Wario, regular costume, so we could have some new info on him as well. I noticed he only had like 4 costumes, one of which was a cool red and black one. Anyways, about the character. His B moves are:
* B: Bite (he tries to bite the opponent, I think he moves forward a little, if you get them he´ll chew on them for about 12% then spit them out)
* Forward B: Motorcycle. Basically like Yoshi´s egg but I think it comes out faster. Also once you get off it falls on the ground and you can pick it up and throw it at people, causing it break even more so you can pick up more pieces to throw. So yes, it looks like those kinds of "causing throwable items" moves will be more popular.
* Up B: Wario Spin. He just spins up in the air...woopie. I think it hurts a little, not sure, never hit anyone with it
* Down B: Wario Waft - Only got this off once, really. I tried to hold down the button to see if I could charge it but no good. He just farted and went about as high as you could go from one platform on the Wario Ware level to the one above you (not very far at all, like from the ground on Poke Stadium to the platform). Hurt Ike a little, but I don´t think I got him in the full blast. Seemed pretty crappy
* Other Wario impressions: I had a tougher time using him than Diddy. Granted the stage was smaller and the fight was more frantic, so I can´t really say. His dash a (I think that´s what it was), where he does a shoulder dash, seemed really powerful. His motorcycle, fart, and bite seemed hard to use, but again, that´s only after one round with him
* Wario Ware stage impressions: Basically it works like this. You start off on the main stage, which has four platforms, two on the left and two on the right, and the background is black with a door behind it. It´s basically the screen inbetween the minigames in the Wario Ware games. You fight there for about 30 seconds, then once those 30 seconds or so pass, the screen opens up and the arena changes. It changes to one of the Wario Ware minigames, such as the raining with the umbrella and hte cat, where the ninja shoots arrows, etc. (those are the only two I remember, sorry). You can get hurt by the rain or the arrows, but I think what really matters if completeing the minigame. If you complete it (such as not getting hit by the arrows or staying under the umbrella), when the screen changes again back to the main stage, you get a big circle around you. Now, the first time I completed it and got a circle, immediately after me and the only other guy who also got a circle each grew bigger (like getting a free max mushroom). Another time, people with X´s (people who didn´t complete the minigame) shrunk. Now, I´m not sure if something bad ALWAYS happens, because I can only remember shrinking and growing, and even if I got an X or an O I didn´t always grow, but whether or not I got another power-up and I just didn´t know it, I don´t know. Anyways, seemed like a really fun stage, but I bet it´ll be banned in tournaments.
* Gameplay impressions: Yes, much much slower, you fall at about half the speed. Also, I felt more like I was just a wall of damage moreso than a combo machine. But again, it was just after two battles, so I can´t really say much. IMO it´ll be awesome when it comes out. "


Bonne lecture. :)
Image
Avatar de l’utilisateur
Rooky
The Hyper Luigi Fire!
The Hyper Luigi Fire!
Messages : 3514
Inscription : 25 oct. 2007, 17:04
Sexe : Masculin
Localisation : Dans le salon.
Contact :

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Rooky »

Même si j'ai eu 20 en moyenne d'anglais, c'est dur à comprendre tout ça... :p
Avatar de l’utilisateur
Full_Korbe
Wololo !
Wololo !
Messages : 5924
Inscription : 25 nov. 2007, 11:28
Sexe : Masculin
Contact :

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Full_Korbe »

En plus : Diddy Kong a les sauts muraux
Confirmation de Manzai
Zelda a les mêmes coups
On a les coups de Wario

Très interresant ma foi . Kirby va peut-être remonter dans l'estime des pros ...
Image
EDIT DE FULLY : Ho ho ho ! :pac2
Avatar de l’utilisateur
Desmu
Georges
Georges
Messages : 5221
Inscription : 23 avr. 2007, 08:55
Sexe : Masculin
Localisation : Non, pas ici.
Contact :

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Desmu »

Full_Korbe a écrit :Confirmation de Manzai
http://www.smashbros.com/fr/items/mball/mball08.html
Image
Clique sur moi, j'ai des pin's !
Image
Avatar de l’utilisateur
Full_Korbe
Wololo !
Wololo !
Messages : 5924
Inscription : 25 nov. 2007, 11:28
Sexe : Masculin
Contact :

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Full_Korbe »

Ce que je voulais dire, c'est que l'on sait exactement ce qu'il fait car les coups spéciaux de Wario aussi ont été dévoilés .
Image
EDIT DE FULLY : Ho ho ho ! :pac2
Avatar de l’utilisateur
Ninban
Banjo
Banjo
Messages : 3083
Inscription : 06 août 2007, 20:08
Sexe : Masculin
Localisation : Québec

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Ninban »

Le dernier point me fait peur... j'espère que le jeu ne sera pas lent comme il le dit :?
Avatar de l’utilisateur
KorHosik
Yoshi jaune à chaussures vertes
Yoshi jaune à chaussures vertes
Messages : 3805
Inscription : 21 avr. 2007, 11:58
Sexe : Masculin
Localisation : Chez moi
Contact :

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par KorHosik »

Le dernier point, si j'ai bien compris, il dit que le jeu sera bien plus lent que les précédents opus ? Pourtant, selon les vidéos qu'on a vus, ça n'a pas l'air d'être le cas...
Avatar de l’utilisateur
Full_Korbe
Wololo !
Wololo !
Messages : 5924
Inscription : 25 nov. 2007, 11:28
Sexe : Masculin
Contact :

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Full_Korbe »

Peut-être qu'il parle de la navigation dans les menus, ou alors il y a des ralentissements . O puis on verra ^^.
Image
EDIT DE FULLY : Ho ho ho ! :pac2
Avatar de l’utilisateur
Meuh
Admeuhnistrateur
Admeuhnistrateur
Messages : 7261
Inscription : 21 avr. 2007, 17:28
Sexe : Masculin
Localisation : MeuhTown
Contact :

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Meuh »

Il dit qu'on tombe plus lentement, ptêt que ça veut dire qu'on aura plus le temps pour frapper les autres dans les airs, ou pour se rattraper au rebord quand on est éjecté. Ou peut-être que le type jouait en mode Slo-mo et qu'il s'en est pas rendu compte, parce qu'effectivement les vidéos donnent pas cette impression de lenteur xD .
Avatar de l’utilisateur
Xavclaire
Toad à lunettes bleues
Toad à lunettes bleues
Messages : 3930
Inscription : 27 avr. 2007, 16:54
Sexe : Masculin

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Xavclaire »

Tenez j'ai trouvé sa: http://fr.youtube.com/watch?v=mgb3tBZrREs&feature=related je pense que c'est un fake, mais pas sur.
Image
Avatar de l’utilisateur
Meuh
Admeuhnistrateur
Admeuhnistrateur
Messages : 7261
Inscription : 21 avr. 2007, 17:28
Sexe : Masculin
Localisation : MeuhTown
Contact :

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Meuh »

Description de la vidéo :
Don't you love photoshop?
couldn't stop myself from doing this, all this type of info isn't actually stored on the website
Donc oui, c'est un fake, c'est même écrit dessus xD .
Avatar de l’utilisateur
Desmu
Georges
Georges
Messages : 5221
Inscription : 23 avr. 2007, 08:55
Sexe : Masculin
Localisation : Non, pas ici.
Contact :

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Desmu »

Oui c'est un fake :
- L'artwork de Luigi existe déjà.
- Ness a la même pose que Lucas.
Image
Clique sur moi, j'ai des pin's !
Image
Avatar de l’utilisateur
Rooky
The Hyper Luigi Fire!
The Hyper Luigi Fire!
Messages : 3514
Inscription : 25 oct. 2007, 17:04
Sexe : Masculin
Localisation : Dans le salon.
Contact :

Re: Les news importantes du jeu vidéo

Message par Rooky »

En fait c'est quand la sortie de SSBB?
Répondre